Recension: Pixi Beauty....(Tyvärr en tumme ner för mig)

Jag har upptäckt ett 'nytt' märke för mig själv.
Pixi beauty heter det.
Såg på en tjej på Youtube att deras läppstift inte innehöll någon parfym i sig.
 
Kanon tänkte jag!
Så jag går in på Eleven.se och klickar hem lite produkter som jag kan prova.
 
Förpackningen är ju för söta.
Detta ser ju verkligen lovande ut kan jag tycka!
Men tyvärr gick mina förhoppningar fort utför.
 
 
Vi börjar med concealer.
När jag öppnade burken så kände jag direkt en doft!
Och när jag provade den på handen var färgen alldeles för mörk för mig.
 
Nej...denna produkt gick inte hem hos mig.
 
 
Foundationen var jag mest intrisserad utav eftersom de står faktiskt att den skall vara parfymfri.
Men tyvärr så är den inte det!
För när jag pumpade ut lite på min hand så kände jag direkt en doft, påminde mycket om den som jag kände i concealern men jag kan inte placera doften.
 
Jag tycker den har en blomdoft i sig, min pojkvän tyckte den luktade kräm aktigt och min mamma 
tyckte att den luktade någe talk aktigt.
Så vi alla tyckte att den olika, men kom överens om att den inte är parfymfri!
 
Tyvärr gick inte doften över när man applicerade den heller.
För jag provade och blev mega dosig i huvet, så jag hade den på i 2min.
 
 
 
Ögonskuggs paletten har jättefina ögonskuggor.
När man swatchar dom får dom en jättefin färg pigmentering,
men när man applicerar dom på ögonlocken så försvinner nästan all färg direkt.
 
 
Och så till sist mascaran.
De var jätte bra att den var vattenfast och så, men ingen mascara för mig.
För dig som vill ha naturliga fransar som ser ut som dina egna fast bättre så är denna för dig!
 
Men jag vill gärna ha likte mer 'umf' i mina fransar och det får jag inte med den här!!
 
Alltså de här var en total flopp för mig.
 
Har ni provat Pixi?? Och vad tyckte ni??
 
 
De enda positiva med allt var denna Redness Reducing Primer
som man fick som gåva.
De är en grön kräm som man applicerar bara på de röda områdena
för att motverka rödheten.
Och denna har funkat bäst av allihopa.
#1 - - erica:

Har tyvärr också bara hört negativa åsikter om deras produkter! :(

Svar: Nej va tråkigt 😔 ja som hade så stora förhoppningar!
EpicMe/Camilla