Halloween Look: Sugar Skull

Ännu ett Halloween förslag :)
 
Har ni missat mina andra?
Tryck då på dessa bilder för att komma till inläggen:
 

 
 
Har verkligen längtat efter att få gör min egen tolkning på denna sminkning!
 
Sugar Skull
 
Denna kan man nästan inte misslyckas med!
Det är bara att låta fantasin flöda :)
 
 
För er som inte vet riktigt vad Sugar Skull betyder kommer här lite information:
 
Sugar Skulls används ofta för att dekorera de döda på Dia de los Muertos som är 1 och 2 November. Mindre dödskallar placeras på de döda den 1 november, Alla helgons dag, för att representera de barn som har avlidit. Den 2 november, Alla helgons dag, ersätts de av större, mer utsmyckade dödskallar som representerar de vuxna. Dessa dekorativa skallar har namnet på den avlidne på pannan och är dekorerade med ränder, prickar och virvlar runtom för att förbättra kännetecken i skallarna. Dessa mönster är oftast nyckfull och färgglada, inte läskiga eller skrämmande. Fjädrar, pärlor eller färgade folier är "limmad" med glasyr för att skapa mycket utsmyckade dödskallar.
 
 
Denna trend har gått över till att man försöka sminka sig liknande som dessa skallar.
 
Här är min tolkning på en Sugar Skull.

Ansikte:

Makeup Store Matt Foundation  'Cream'

MIYO Eyeshadow 'White'

L'Oreal Gel Eyeliner 'Pure Black'

 MIYO Eyeshadow 'Zero'

Sleek Makeup Palett Ultra Matts V2 'Ink' 'Highness'

120 Eyeshadow Palette 'Light Blue'

 

 

Ögon:

120 Eyeshadow Palette 'Light Blue'

IsaDora Big Bold Mascara 

Makeup Store Eyeliner 'Darkest Shadow'

 

Another Halloween suggestions :)

Have you missed my other?
Then press these images to get to the posts:

Have really longed to do my own interpretation of this make-up!

Sugar Skull

This can hardly fail!
Just let your imagination run wild :)
For those of you who do not know quite what SugarSkull mean, here is some information:

Sugar Skulls are often used to decorate the dead on Dia de los Muertos, which is 1 and 2 November. Small skulls placed on the dead on November 1, All Saints Day, to represent the children who have died. On November 2, All Souls Day, they are replaced by larger, more ornate skulls representing the adults. These decorative skulls are the name of the deceased on the forehead and is decorated with stripes, dots and swirls around in order to improve the characteristics of the skulls. These patterns are often whimsical and colorful, not scary or intimidating. Feathers, beads or colored foils are "glued" with glaze to create very ornate skulls.
This trend has gone over to try to disguise themselves like these skulls.

Here is my interpretation of a Sugar Skull.

#1 - - Madde:

HA!!! Jag visste att jag kände igen dig och nu vet jag varifrån! Det här är Madde, du och din kille pratade med mig när ni var inne hos Toyota och letade bil! Och jag sa att jag kände igen dig men visste inte varifrån, du frågade om det kunde vara från din blogg men det var det inte, men jag fick din bloggadress. Men nu har jag kommit på det! Du var den gulliga praktikanten på BikBok, som var såå jäkla hjälpsam, rar, trevlig och glad! Eller hur, visst är det du? Har aldrig fått så bra service i den butiken som när du var där!!! :D Kram

Svar: Men jisses!! Du gör mig helt tårögd :') Ja det var jag :) Tack så mycket för att du gjort min dag!! <3<3 Du anar inte hur mycket de värmde :)
EpicMe/Camilla

#2 - - Princess Lilla Lii:

Åh, du är så grymt duktig! Kan inte du testa att göra en sminkning med inspiration från Jokern i batman?

Svar: Men man tackar :) Åh de hade vart roligt att testa!! Kommer jag defenitivt att göra :)
EpicMe/Camilla