Messy Eyeliner...

Mina ögon den här dan alltså!
Dom rann som värsta vattenfallet!
 
Så här har ni en tutorial på hur ni kan kringå problemet oh få en snygg makeup endån!
 
Jag har även gjort en tutorial på läpparna!!
1) Jag skall börja att säga att mina ögon var inte med mig idag. Dom rann som vattenfall, men det lyckades bli en makeup iallafall.
Så, för att skuggorna skall fastna har jag använt en primer över hela locket.
Ta sedan den neutrala/ljusaste skuggan ifrån ögonskuggs paletten 'Matte Chocolates' och skugga över hela locket.
 
2) Blanda sedan dom resterande färgerna på Shadow Blender Brush och skugga i globlinjen.
 
3) Ta samma färger men med en mindre pensel och måla undersidan.
 
4) Eftersom ögonen rinner som attan måste jag använda vattenfast makeup, så jag har tagit Smokey Eye Liner 'Black' och målat den övre vattenlinjen för
att få fina svarta fransar och en svartare eyeliner.
 
5) Eyelinern ville inte alls kompromissa med mig, men jag lyckades få till en vinge. För att även denna skall sitta har jag använt Gel Eyeliner 'Black'
 
6) Avsluta med mascara. Har du en vattenfast så använd den!
1) I shall begin to say that my eyes were not with me today. They ran down like a waterfall, but I managed to do my makeup anyway.
To make the eyeshadows stay I've used an primer all over the lid.
Then I took the neutral / lightest shade from the eyeshadow palette 'Matte Chocolates' and blended all over the lid.
 
2) Then mix the remaining colors on the Shadow Blender Brush and blend in the crease.
 
3) Take the same colors but with a smaller brush and blend underneath.
 
4) Because the eyes runs as hell I've to use waterproof makeup, so I have taken the Smokey Eye Liner 'Black' and painted the upper waterline to get fine black lashes and a blacker eyeliner.
 
5) The eyeliner did not want to compromise with me, but I managed to get a wing. To make this stay aswell, I have used the gel eyeliner 'Black'
 
6) Finish with mascara. Do you have a waterproof so use it!