IDUN Minerals...

Innan Halloween fick jag ett Perssutskick ifrån IDUN
med lite olika sminkprylar som kunde inspirera mig inför Halloween!
 
Har inte hunnit blogga om dessa ännu då jag har haft fullt upp!
 
 
I detta kitt så fick jag:
'Silfr' Mascara
Ögonskuggs palett 'Svart Riddarsporre'
Nagellack 'Granat'
Matt Läppstift 'Hjorton'
 
 
Om vi börjar med mascaran.
 
Dom skriver själva på sin sida såhär:

Silfr är en förlängande mascara som ger långa, separerade fransar. Silfr finns i en svart och en brun variant. Båda två innehåller en peptid som ger en illusion av längre fransar. Högrenade mineralpigment ger intensiv färg samtidigt som de noggrant utvalda ingredienserna förstärker, skyddar och vårdar dina fransar.

Silfr är oftalmologiskt testad och passar även personer med känsliga ögon och kontaktlinsbärare.

 

Jag själv tycker denna är kanon!

Tycker nog till och med den slår IsaDora Grand Volume lash Styler

och den har varit min holy grail sen jag fick hem den!

Men denna kan jag bygga upp mina fransar som jag inte kan med IsaDoras!

 

Kanon!!

 
Näst på tur är ögonskuggs paletten.
Jag måste säga att den svarta skuggan är verkligen svart!
Till och med svartare än den svarta från Batalash paletten.
 
Såhär skriver dom själva:

IDUN Minerals ögonskuggskvartetter finns i fyra varianter. Varje kvartett innehåller fyra nyanser vilket skapar oändliga kombinationsmöjligheter – allt från en sofistikerad makeup till en mer dramatisk kvällsmakeup.

Ingredienserna är noggrant utvalda för att även passa personer med känsliga ögon och kontaktlinsbärare.

Grym palett som har bra pgimentering.

 
 
Nagellacket Granat är ifrån deras höst kollektion som jag köpte sedan innan!
Riktigt fin mörkbrun/röd färg som passar kanon till hösten!
 
Såhär skriver dom själva:

Mineralnagellacket Granat innehåller ingredienser av högsta kvalité och har en long-lasting formula som ger strålande glans. Nagellacket är en så kallad 5-free-formula vilket innebär att man tagit bort fem hälsovådliga kemikalier. Dessutom innehåller nagellacket ingredienser som är vårdande för naglarna. IDUN Minerals nagellack är berikat med mineraler, vitaminer och mandelolja. Dessa ingredienser är tillsatta för att vårda och skydda naglarna på bästa sätt.

 
 
Sist ut är det Matta läppstiftet Hjorton!
Får faktiskt säga att denna var för ljus för mig!
Wow helt otroligt, men kan nog vara de orangea pigmentet i läppstiftet som gör 
att det ser konstigt ut för sig självt på läpparna.
 
Men jag har märkt att denna är kanon att ha som highlight
när man använt en annan läpp färg först, för att skapa den där ombré effekten.
 
Såhär skriver dom själva:

IDUN Minerals läppstift finns i sex nyanser och kombinerar högrenade mineraler med klassiska färger som ger matt finish. Innehåller nordisk hjortronolja som vårdar och gör läpparna mjuka samt vitamin E, en antioxidant som har en skyddande effekt.

IDUN Minerals läppstift innehåller varken parfym eller konserveringsmedel, ämnen som vanligtvis kan orsaka allergi eller klåda.