Vampire Lip Tutorial...

Halloj Alla fina!
 
Idag kommer jag med en läpp tutorial,
som jag har parat ihop till en vampyr look :)
 
Hey Everybody!
Todaqy I bring you an lip tutorial,
I've matched this one up with an vampire look ;)
 
 

1) Börja alltid med att återfukta läpparna med ett läpp balsam.

För att läppstiftet skall hålla längre så har jag målat min läpp kontur med en 

Mörkröd läpp penna. Jag har även målat lite utanför, för att ge illusionen av större läppar.

 

2) Sedan har jag tagit Jordgubb och målat hela läpparna.

 

3) Man kan lämna läpparna krispigt röda och gå vidare till nästa steg.

Men jag har valt att ge en Ombré effekt. Så jag har tagit Lava, som är 

en svart ögonpenna och skuggat i ytterkanterna av läpparna.

Jag blandar in kanterna genom att applicera mer läppstift.

 

4) För att få en krisp kant runt läpparna brukar många lägga concealer runtom, men 

jag tycker det blir för ljust. Så jag har istället tagit min foundation och målat runt läpp

konturen. På detta sätt så ser det rent och fint ut runt läpparna.

 

5) Jag har valt att lägga till extra glans. Så jag har tagit färgen Alice och lagt

precis i mitten på läpparna för att få en mer 'plut' effekt.

 
1) Always start to moisturize your lips with a lip balm.
To make the lipstick last longer I've drawn my lip contour with a
Dark red lip pencil. I've over drawn to give the illusion of larger lips.


2) I've taken  IDUN MInerals Lipstick in Jordgubb and painted all over the lips.

 
3) You can leave the lips crunchy red and proceed to the next step.
But I have chosen to give an ombre effect. So I have taken IDUN Minerals Kajal in Lava, which is
a black eye pencil and shaded the outer edges of the lips.
I blend the edges by applying more lipstick.


4) To get a crisp edge around the lips MUA usually put concealer around, but
I think it will be too bright. So I have taken my foundation and painted around the lip
contour. In this way, it looks neat and clean out around the lips.


5) I have chosen to add extra shine. So I've taken IDUN Minerals Lipstick in Alice and added
right in the middle of the lips for a more 'Pout' effect.
 
 

 

#1 - - Dixi Wonderland:

Åhh vilka snygga läppar du har och jag som inte ens tycker om rött blev helt kär :D

Svar: Åh tack 💕💕 de värmde 😀💕
EpicMe/Camilla