Brows on fleek....

För en gång skull i mitt liv är jag äntligen nöjd med mina ögonbryn!
Jag har accepterat att dom inte är tvillingar utan systrar!
 
Det gör det hela så mycket enklare när man skall jämna ut dom och så.
 
Så här får ni en mini tutorial på hur jag gör mina bryn.
Jag skiftar med Ögonbrynspenna och Ögonbryns skugga, men det är samma teknik.
 
For once in an lifetime Im satisfied with my brows!
I've accepted that my brows are not twins but sisters.
 
Makes everything so much easier to make them even.
So here's an mini tutorial on how I do my brows.
I sometimes switch up the pen for brow shadow, but I use the same technic.
 
Jag har använt mig utav IsaDoras Brow Pencil 'Light Brown'
och Eyeko Brow Gel
 
I've used IsaDoras Brow Pemcil in Light Brown
and Eyeko Brow Gel
 
 
Såhär ser mina bryn utan att jag gjort något med dom.
När jag fixar till dom så nopprar jag bara med pincett på undersidan.
Försöker inte att röra själva formen på brynen.
 
This is what my brows look like when there's nothing done with them.
I usually plock them with tweezers underneath, but never mess with the shape.
 
 
Jag börjar oftast alltid med svansen och undersidan.
Enklast är om man gör en linje längs med undersidan av ögonbrynet för att få en klok form.
 
I usually start with the underneath and the tale.
Makes it easier to guide where to draw.
 
Sedan fyller jag i svanse och bygger upp en liten båge på ovansidan 
för ett mer lyft på ögonbrynen.
 
The i fill in the tail and make an arch 
to lift the brows up.
 
För att det inte skall se så hårt ut använder jag en borste
för att borsta ut och få det att se soft ut.
Det skall vara mer ifyllt vid svansen, men se naturligt ut vid fronten.
 
To not make it look so harch I brush them through 
with an spolie.
I make it more sharp with the tail and more softer in the front.
 
Jag avslutar med ett grymt bryn gelé från Eyeko
 
I'm finnishing the brows by setting it with Eyekos Awesome Brow gel.