Idun Minerals.....

Jag fick ett Pressutskick ifrån Idun Minerals
 
I det innehöll det deras nyheter för sommaren.
Jag har hård testat dom för er.
 
I got an Press Release from Idun Minerals.
It contianed the new products for summer.
And I've hard tested them for you<3
 
Mineral Powder:
Underbar
Vakcer
Tilda
 
Bronzer:
Midnattsol
 
Rouge:
Åkerbär
Tranbär
 
Stippling Brush
Face Definer Brush'
 
Vi börjar med borstarna.
Såhär skriver Idun själva

Till de nya ansiktsprodukterna lanserar IDUN Minerals två nya borstar. Stippling Brush används för att applicera alla typer av ansiktsprodukter och ger perfekt HD-resultat. Kombinationen av korta och långa borststrån gör appliceringen felfri. Till sortimentet adderas även den multifunktionella Face Definer Brush som kan användas för att skulptera och definiera men även för att ta bort överflödig makeup, exempelvis under ögonen. Precis som övriga borstar i IDUN Minerals sortiment är de tillverkade av finaste syntet, taklon.

Stippling Brush:

En riktigt fluffig men endå kompakt borste.

Jag använde den ett tag till att applicera mitt puder med,

men tyckte att den blev för 'hård'

Så nu använder jag den mer till att applicera bronzer eller borstar bort 

överflödigt puder eller ögonskugga.

 

Face Definer Brush:

Liten, men mjuk borste.

Passar kanon till att applicera puder under ögonen.

Funkar även kanon till att applicera highlighter,

den packar på det grymt bra!

 
Underbar
Vacker 
Tilda
 
Såhär skriver Idun:
 
I serien ingår pressade mineralpuder i tre nyanser som används för att fixera foundation samt ge extra täckning. Dessa har fått namnen Ljuvlig, Vacker och Underbar och har ljus/neutral, ljus/varm och medium ton. Även ett lystergivande puder, Tilda, adderas till sortimentet och kan användas till skulptering och för att ge extra lyster.
 
Underbar:
Wow vilket puder.
Jag fixerar min foundation med denna och mitt älskade Apolosophy puder.
Tyckte inte att den gav tillräckligt bra resultat om jag använda bara den.
Den fixerar sminket väldigt bra.
 
Vacker:
Samma princip som ovan bara att denna är ljusare.
Denna kommer jag använda mer när det börjar gå mot hösten och vintern.
 
Tilda:
Vilken Highlighter!
Det man får tänka på är att den är ganska så pigmenterad och nästan lite vit aktig.
Så om du är mer mörkhyad en mig så kan den bli för hård.
Men som sagt, grymt pigmenterad. Går att bygga upp men blandas även ut väldigt bra.
Tyckte den såg glittrig ut i förpackningen, men de syns inte alls när man får på det på huden.
 
 
Tranbär
Åkerbär
Midnattsol
 
Såhär skriver Idun:
Lagom till sommaren lanseras även de två nya rougen Åkerbär och Tranbär i korall respektive ljusrosa nyans samt en lystergivande bronzer, Midnattssol.
 
Tranbär:
Dessa rouge är verkligen pigmenterade så att ni är medvetna om det.
Finns en risk att man applicerar för mycket.
Tranbär är en korall färgat rouge.
Passar kanon till solkyssta kinder.
 
Åkerbär:
En ljusrosa rouge.
Jag kan nästa se lite sjuk ut, men applicerar jag bara rätt läppstifts färg 
så ser det mycket bättre ut.
Också väldigt pigmenterad.
 
Midnattsol:
Stjärnan i bunten<3
Vilken grym bronzer.
För oss som är lite ljusare i hyn så kan väldigt många bronzer se
antingen skitiga ut eller för orangea.
Men denna är inte för mörk, den har perfekt värme i sig.
Den har även lite skimmer i sig så den ger en bra hint av lyster.
#1 - - Johanna:

Letar stippling brush, har bronzer brush samt stippling brush från Real Techniques men skulle vilja ha en som är mittemellan dem i storlek. Är den från Idun det tro? Vad är diameter på själva borstdelen?

Svar: Vet att Idun är bra, vet även att Kicks har någon liknande stippling brush 👍
Camilla Norberg